Regulamin
Treść Regulaminu dostępna jest w formacie PDF. Bezpłatny program do przeglądania plików w formacie PDF można pobrać ze strony producenta.
Regulamin Serwisu acepto.pl
I. Postanowienia ogólne
- Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną (zwany dalej Regulaminem) określa rodzaje, zakres a także warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Finperial Sp. o.o. z siedzibą w Warszawie, zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2024.1513).
- Właścicielem Serwisu jest Finperial Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa, NIP: 5273141245, REGON: 540324701, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0001141345, mail.: info@akcepto.pl .
- Serwis przeznaczony jest dla osób poszukujących usług finansowych, w tym osób zainteresowanych możliwością otrzymania i porównania ofert od Partnerów współpracujących z Usługodawcą.
- Korzystanie przez Użytkownika z Serwisu, w tym uruchomienie odpowiedniej Usługi jest równoznaczne z akceptacją warunków niniejszego Regulaminu, bez konieczności sporządzenia odrębnych umów.
- Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie na żądanie Użytkownika a także za pośrednictwem strony www.akcepto.pl w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtworzenie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
II. Definicje użyte w Regulaminie
- Materiały informacyjne – oznaczają treści udostępnione w Serwisie, o charakterze informacyjnym dotyczące tematyki związanej ze świadczonymi Usługami;
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z Usługodawcą Umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Partnerzy współpracujący – podmioty niezależne od Usługodawcy, oferujące produkty i usługi finansowe, współpracujące w ramach Serwisu z Usługodawcą. Lista Partnerów współpracujących z Usługodawcą znajduje się TUTAJ;
- Pożyczkodawca – przedsiębiorca, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się udzielaniem pożyczek; Pożyczkodawca może być tożsamy z Partnerem współpracującym;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta: osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, określający zasady funkcjonowania Serwisu, w szczególności zasady korzystania z usług lub funkcjonalności udostępnianych w ramach serwisu Użytkownikom przez Usługodawcę;
- Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem internetowym www.akcepto.pl, za pośrednictwem której Usługodawca świadczy Usługi;
- Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w związku z korzystaniem z Serwisu zawarta pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem na zasadach wskazanych w Regulaminie;
- Usługodawca – Finperial Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. 51/53, 00-841 Warszawa, NIP:5273141245, REGON: 540324701, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0001141345, która świadczy Usługi;
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną, w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Serwisu, zgodnie z Regulaminem;
- Ustawa – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2020.344);
- Użytkownik – podmiot korzystający z Usług w ramach Serwisu.
III. Rodzaj i zakres Usług
- Usługodawca na podstawie Regulaminu świadczy na rzecz Użytkowników następujące Usługi:
- Nieodpłatnego udostępniania Użytkownikowi możliwości zapoznania się z Materiałami informacyjnymi zamieszczonymi w Serwisie oraz możliwość korzystania z funkcjonalności Serwisu m.in. takich jak kalkulator pożyczek, informacje, pytania i odpowiedzi etc.
- Wyszukanie ofert pożyczek na podstawie wypełnionego i przesłanego do Partnera/ów współpracujących z Usługodawcą wniosku o pożyczkę. Korzystanie przez Użytkownika z formularza wniosku o pożyczkę jest nieodpłatne i dobrowolne, służy obsłudze wniosku Użytkownika o przedstawienie wstępnej oferty pożyczki od Pożyczkodawcy, który jest Partnerem współpracującym lub który współpracuje z Partnerem współpracującym. Warunkiem skorzystania z formularza wniosku o pożyczkę jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Wypełnienie formularza wniosku o pożyczkę, nie jest równoznaczne z zawarciem umowy o pożyczkę, a także nie zobowiązuje Użytkownika do zawarcia takiej umowy. Usługodawca prezentuje Użytkownikowi w Serwisie oferty pożyczek pochodzące od Pożyczkodawców, którzy wrazili wolę do udzielenia Użytkownikowi pożyczki. Usługodawca nie ma żadnego wpływu na zawarcie umowy pożyczki przez Użytkownika z Pożyczkodawcą, którego wstępna oferta pożyczki została przedstawiona Użytkownikowi. Umowa pożyczki zawierana jest na warunkach wskazywanych przez danego Pożyczkodawcę. W celu zawarcia umowy pożyczki z Pożyczkodawcą, który przedstawił wstępną ofertę pożyczki, Użytkownik wraz z dokonaniem wyboru wstępnej oferty pożyczki zostanie przekierowany na stronę Partnera współpracującego.
IV. Warunki świadczenia Usług
- Korzystanie z Serwisu przez Użytkownika jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją jego postanowień oraz z zawarciem z Usługodawcą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną bez konieczności sporządzania odrębnej umowy.
- Usługodawca świadczy na rzecz Użytkownika Usługi w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Korzystanie z Serwisu jest nieodpłatne.
- Z usługi wyszukiwania oferty pożyczki może skorzystać jedynie pełnoletnia osoba fizyczna, pod warunkiem, że jest osobą posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych.
- W ramach Serwisu dostępne są oferty jedynie wybranych Pożyczkodawców.
- Usługodawca dokłada najwyższych starań, by Materiały informacyjne zamieszczone w Serwisie były w najwyższym stopniu aktualne, kompletne i użyteczne dla Użytkownika.
- Treści prezentowane w Serwisie mają charakter informacyjny i nie można ich traktować jako porady prawnej czy też oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 k.c.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za Partnerów współpracujących a także Pożyczkodawców, którzy przedstawili Użytkownikowi wstępną ofertę pożyczki i wyrazili wolę zawarcia z Użytkownikiem umowy pożyczki.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za warunki finansowe lub prawne pożyczki, jak również nie gwarantuje Użytkownikowi, udzielenia pożyczki przez Pożyczkodawcę, który przedstawił wstępną ofertę pożyczki w ramach Serwisu. Umowy pożyczki zawierane są przez Użytkownika z właściwym Pożyczkodawcą, a nie z właścicielem Serwisu.
V. Wymagania techniczne
Minimalnymi wymaganiami technicznymi, których spełnienie jest niezbędne do korzystania funkcjonalności Serwisu jest posiadanie komputera lub innego urządzenia multimedialnego z dostępem do sieci Internet, dostępem do poczty elektronicznej oraz aktywnym adresem e-mail (przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, gogle Chrome, Safari w wersji z ostatnich 24 miesięcy włączona obsługa plików cookie oraz obsługi Javasript).
VI. Zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym
Użytkownik obowiązany jest do korzystania z Serwisu, w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Użytkownik Serwisu w ramach dostępnego formularza wyszukiwania pożyczek obowiązany jest do wprowadzania prawdziwych danych, zgodnych ze stanem faktycznym. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
VI. Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Usługobiorców z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę
- Usługodawca wykonując obowiązek z art. 6 pkt. 1 Ustawy informuje o szczególnych zagrożeniach (które mogą wystąpić jedynie potencjalnie) związanych z korzystaniem z Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczna w ramach Serwisu.
- Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z siecią Internet należą m.in.: a. złośliwe oprogramowanie – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego Użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany; b. programy szpiegujące – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je – zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody – autorowi programu; c. spam – niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorów, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
d. wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną
zaufania osobę lub instytucję; e. – włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem narzędzi hackerskich.
- Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia multimedialne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i zaporę sieciową (firewall). Program antywirusowy powinien być stale aktualizowany.
VII. Kontakt z Usługodawcą
- Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej: info@akcepto.pl .
- Usługodawca pozostaje do dyspozycji Usługobiorcy w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 15:00 z wyłączeniem świąt i dni ustawowo wolnych od pracy w RP.
VIII. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Użytkownik może złożyć reklamację związaną ze świadczeniem przez Usługodawcę Usług. Reklamacja przesyłana jest przez Użytkownika do Usługodawcy pisemnie na adres Usługodawcy wskazany w punkcie I.2. Regulaminu lub w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu e-mail: reklamacje@akcepto.pl .
- Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe podmiotu składającego reklamację oraz informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest na adres e-mail, wskazany podczas składania reklamacji, chyba że Użytkownik ustalił z Usługodawcą indywidualnie inną formę kontaktu.
- Odpowiedź na reklamacje udzielana jest w terminie 14 dni, licząc od dnia otrzymania kompletnej reklamacji, chyba że z przepisów powszechnie obowiązującego prawa wynika inny termin.
- Użytkownik, będący Konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposób rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Informacje o sposobie dostępu do wyżej wskazanego trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod adresem:
a. https://polubowne.uokik.gov.pl
b. https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/consumers-dispute-resolution/out-of-court-procedures/index_pl.htm .
- Jeżeli Użytkownik będący Konsumentem nie zgadza się ze sposobem rozstrzygnięcia sprawy przez Usługodawcę, wówczas istnieje możliwość dochodzenia przez niego roszczeń na drodze sądowej, według zasad ogólnych, w tym przed sądem miejscowo właściwym dla miejsca zamieszkania Użytkownika.
IX. Warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Użytkownika z Serwisu w tym zapoznawania się z Materiałami informacyjnymi zamieszczonymi w Serwisie czy też korzystania z funkcjonalności Serwisu takich jak np. formularz wniosku o pożyczkę i trwa przez czas nieoznaczony do momentu odstąpienia od Umowy lub rezygnacji z Usług przez Użytkownika.
- Użytkownik może w dowolnym momencie przestać korzystać (rezygnacja) z Usług udostępnionych przez Serwis. Umowa zostaje rozwiązana automatycznie wraz z momentem opuszczenia przez Użytkownika Serwisu, bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń.
X. Odstąpienie
- Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy, która była zawarta za pośrednictwem Serwisu, bez podania przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy.
- W celu realizacji prawa do odstąpienia Użytkownik będący Konsument lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta powinien poinformować Usługodawcę o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia np. wysyłając pismo poczta tradycyjną lub elektroniczną na adres e-mail.: info@akcepto.pl .
- Wzór formularza odstąpienia, Usługodawca udostępnia w załączniku nr 1 do Regulaminu. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa ta uważana jest za niezawartą.
XI. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta, oraz właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Usługodawca ma prawo dokonywać modyfikacji niniejszego Regulaminu, wyłącznie z ważnej przyczyny, pod warunkiem uprzedniego poinformowania Użytkownika o planowanych zmianach co najmniej na 14 dni przed planowaną zmianą. Doręczenie Użytkownikowi zmienionego Regulaminu odbywać się będzie poprzez jego umieszczenie w Serwisie.
- Za ważne przyczyny należy uznać m.in.:
- zmiany przepisów prawa, jeżeli w wyniku tej zmiany Usługodawca jest zobowiązany do zmiany Regulaminu;
- ogłoszenia orzeczenia sądu lub decyzji organu administracyjnego, jeśli w Regulaminie znajdują się zapisy zbliżone do tych, które były przedmiotem oceny przez sąd lub organ administracji publicznej, a ich treść – w świetle wydanego orzeczenia lub decyzji – wymaga dostosowania Regulaminu;
- zmiana sposobu świadczenia Usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi w szczególności aktualizacja wymagań technicznych wskazanych w Regulaminie;
- zmiana zakresu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie dotychczasowych funkcji lub Usług objętych Regulaminem.
- Zmiany w Regulaminie, o których mowa w ust. 2 powyżej zostaną wprowadzone w zakresie wynikającym i odpowiadającym powodom ich wprowadzenia.
- Usługodawca może czasowo lub trwale zawiesić świadczenie określonych Usług opisanych w Regulaminie. Obejmuje to również przerwy techniczne, które są konieczne w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych lub naprawczych.
- Serwis może zawierać hiperłącza (odnośniki lub linki) kierujące do zewnętrznych stron, należących do Partnerów współpracujących. Usługodawca nie bierze odpowiedzialności za zawartość tych stron ani za ich działanie, chyba że wynika to z przepisów prawa mających charakter bezwzględnie obowiązujący.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.04.2025 .
Załącznik nr 1 do Regulaminustrony internetowej www.akcepto.pl
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz należy wypełnić i odesłać w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
________________, dn. ___________
( miejscowość i data)
____________________________
/imię i nazwisko składającego oświadczenie/
___________________________
/adres zamieszkania/
Finperial Sp. z o.o.
ul. Żelazna 51/53, 00-841 Warszawa,
mail.: info@akcepto.pl
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ust. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287t.j. z dnia 2020.02.21) odstępuję od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawartej dnia ___________________________ w _______________________________________. pomiędzy _______________________________________ a ________________________________.
_____________________________
Czytelny podpis składającego oświadczenie